17 Reacties

2 jaar geleden

Altijd handig een thermometer in huis te hebben. Wij hebben een nieuwe gekocht van merk Braun en dan type IRT 6520 thermoscan 7. Wel een prijzige maar kwam wel als beste uit de test. Hiervoor 1 van de kruidvat, te veel wisselen van batterij en gaf steeds verschillende temperaturen aan.

2 jaar geleden

Volgens mij is een rectale thermometer verplicht, omdat dit de beste waardes geeft.

2 jaar geleden

Ivm eventuele ontstekingen. “Het is belangrijk om 2 digitale thermometers in huis te hebben 1 voor je kindje en 1 voor jezelf. Wij gebruiken in de kraamtijd geen oorthermometer omdat deze te veel afwijkt. “ Dus zou zorgen in ieder geval geen oor thermometer te halen🙈

2 jaar geleden

Reactie op AmberrOliviaa

Volgens mij is een rectale thermometer verplicht, omdat dit de beste waarde ...
Ja dat werd bij mij ook verteld. Die anderen wijken te vaak af

2 jaar geleden

Reactie op AmberrOliviaa

Volgens mij is een rectale thermometer verplicht, omdat dit de beste waarde ...
Werd ons aangegeven dat dat niet hoefde. Vandaag intake met kraamhulp en een oorthermometer was net zo goed. Alleen voor de baby wilden ze wel een rectale thermometer.

2 jaar geleden

Reactie op Merel01071992

Werd ons aangegeven dat dat niet hoefde. Vandaag intake met kraamhulp en ee ...
Hier precies hetzelfde. De vorige keer hadden wij (naast een oorthermometer voor mij) ook een rectale gekocht. Was volgens de kraamverzorgster echt nodig: oor was voldoende. Werd nu ook weer zo aangegeven bij de intake. Voor de baby uiteraard wel rectale thermometer.

2 jaar geleden

Reactie op Merel01071992

Werd ons aangegeven dat dat niet hoefde. Vandaag intake met kraamhulp en ee ...
Welke oorthermometer hebben jullie aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Hier precies hetzelfde. De vorige keer hadden wij (naast een oorthermometer ...
Welke oorthermometer heb je gekocht?

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Welke oorthermometer hebben jullie aangeschaft/gaan jullie aanschaffen?
Zie de allereerste post hier beneden. De Braun en dan versie 7.

2 jaar geleden

Bij m'n vorige kindjes moest ik voor mezelf ook rectale hebben. Zelf zou ik er gewoon een paar aanschaffen want ze kosten niks bij de action. Bij m'n oudste had m'n man de thermometer van de baby laten vallen, kapot.. 1e kerst.. paniek 😂 Nu liggen er standaard een paar in de kast.

2 jaar geleden

Ligt aan je kraamhulp. Onze kraamhulp vindt oorthermometer prima, dus die ik heb volstaat. :) Check even bij je kraamhulp of zij een oorthermometer ook goed vindt of perse een rectale nodig hebt.

2 jaar geleden

Ja is wel nodig

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Welke oorthermometer heb je gekocht?
Oh geen idee welk merk! Weet alleen nog dat we m bij de Lidl hadden gehaald. Werkt prima!

2 jaar geleden

Ik heb twee keer een oorthermometer gebruikt. Voor de baby wel rectaal. Niemand kan je verplichten om rectaal te gaan meten. Sowieso niet prettig als je bijvoorbeeld last van aambeien hebt na de bevalling. Als de oorthermometer verhoging/koorts aangeeft kan je altijd nog kiezen voor een rectale meting om zeker te zijn van de temperatuur.

2 jaar geleden

Reactie op DiamondR

Ik heb twee keer een oorthermometer gebruikt. Voor de baby wel rectaal. Nie ...
Welke oorthermometer heb je gebruikt?

2 jaar geleden

Reactie op JPx21

Ligt aan je kraamhulp. Onze kraamhulp vindt oorthermometer prima, dus die i ...
Welke oorthermometer heb jij?

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Welke oorthermometer heb jij?
Gewoon eentje van Blokker. Ik heb hem al een hele tijd, dus zie hem nu niet meer in het assortiment. Maar een standaard digitale oorthermometer.